Alkeet
Kun olet oppinut peruspotkut, niin että 100 kontaktia ei tuota ongelmia ja pystyt käyttämään molempia jalkojasi yhtä hyvin, voit alkaa opettelemaan ensimmäisiä kuoletuksia. Sisäsyrjä- ja varvaskuoletukset ovat ensimmäiset opeteltavat kuoletukset.
Toe Stall (1 add)
Toe Stall on ensimmäinen kuoletus minkä opit. Kevennä tukijalalla kontaktia. Älä hätiköi.
Inside Stall (1 add)
Inside Stall on joillekin alussa haastava, jos nilkka ei taivu vielä kunnolla. Harjoittelulla tulee lisää notkeutta.
Jester (Flying Clipper, 2 add)
Monen pelaajan ensimmäinen temppu ja ensimmäinen flyeri. Tämä temppu näyttää makealta kun saa paljon ilmaa alleen.
Around The World (2 add)
Around The World (in-out: Toe → saman jalan kierto sisäkautta → Toe Stall)
ATW (out-in: Toe → saman jalan kierto ulkokautta → Toe Stall)
Kierto ja kuoletus. ATW on monen pelaajan ensimmäinen temppu missä on kierto. Jompikumpi on alussa helpompi, mutta opettele molemmat, koska jalkojen tarvitsee oppia tekemään kiertoja molempiin suuntiin. Heikommalla jalalla tämä tuntuu aluksi vaikealta, mutta on tärkeä opetella, sillä tämä temppu toimii ponnistuslautana kaikelle muulle.
Clipper (2 add)
Inside stall tukijalan takana. Clipper on isoimpien temppujen kulmakivi. Kun osaat Inside Stallin kunnolla olet valmis Clipperiin. Alussa voi olla vaikea säilyttää tasapaino ja saada jalka oikeaan asentoon, mutta lihakset oppivat nopeasti. Varo seisomasta kantapäälläsi, kun teet Clipperin. Harjoittele tekemään perättäisiä Clippereitä puolelta toiselle.
Legover ja Pickup (2 add)
Legover (Toe → toisen jalan kierto ulkokautta → Toe Stall)
Pickup (Toe → toisen jalan kierto sisäkautta → Toe Stall)
Legover ja Pickup ovat kuin ATW, mutta toinen jalka tekee kierron ja kuoletuksen. Palauta settaava jalka takaisin maahan nopeasti, että tukijalka vapautuu tekemään kierron ja kuoletuksen.
Mirage ja Illusion (2 add)
Mirage (Toe → toisen jalan kierto sisäkautta → toisen jalan Toe Stall)
Illusion (Toe → toisen jalan kierto ulkokautta → toisen jalan Toe Stall)
Mirage on alussa helmpompi temppu kuin Illusion, koska kiertosuunta on helpompi. Settaava jalka käy maassa samalla kun tukijalka tekee kierron. Pallo päätyy samalle jalalle mistä lähti. Alussa voi tuntua, ettei tempun tekemiseen ole aikaa, mutta ajoituksen ja tekniikan hiomisella tempusta tulee varsin helppo.
Butterfly (3 add)
Butterfly (kierto ulkokautta → toisen jalan Clipper Stall)
Clipper stall täytyy hallita, ennen kuin opettelee Butterflyn. Kiertävä jalka laskeutuu maahan yhtaikaa kuoletuksen kanssa. Aluksi tempun opettelemisen kannalta settaaminen toelta on helpointa, mutta myöhemmin kannattaa opetella Clipperistä.
Pendulum (2 add)
Heitä pallo altasi takaisin selkäsi yli. Näyttävä temppu kun sen tekee isona. Kuitenkin Pendulum on vaikea pitää kontrollissa ja sen kanssa on vaikea linkittää muita temppuja, joten tätä ei näe usein pelaajilta.
Hopover (2 add)
Hyppää Inside Stallin yli, niin että päädy Clipperiin. Hyvää Clipper-harjoitusta. Varo ettet hyppää jalkasi päälle.
Pincher (Squeeze, 1 add)
Nappaa pallo polvitaipeeseesi. Pincher tai Squeeze nähdään usein rutiineissa, mutta sillä voi myös tehdä vaikeita linkkejä.
Neck Catch (1 add)
Kaappaa pallo niskasi taakse ja heitä se taas ylös. Nech Catch on lähinnä yleisön hauskutusta, mutta sitä näkee myös rutiineissa. Monen pelaajan ensimmäinen temppu.
Jotta pääset yrittämään seuraavan kategorian (perusteet) temppuja, täytyy alkeet olla kunnossa. Opettele nämä temput molemmilta puolilta: Toe Stall, Inside Stall, Clipper Stall, ATW & Orbit, Mirage & Illusion, Switch & Pickup ja Down.